Флот танкерів, завантажених російською нафтою марки Urals, накопичився біля східного узбережжя Китаю після того, як Індія – найбільший покупець цього сорту – скоротила імпорт на тлі західних санкцій. Про це пише Bloomberg 17 грудня.
Станом на середу щонайменше п’ять суден із приблизно 3,4 млн барелів нафти простоювали в Жовтому морі. Це вдвічі більше, ніж тижнем раніше, і є найвищим показником для Urals у цьому регіоні за понад п’ять років, свідчать дані Kpler. Район розташований поблизу китайської провінції Шаньдун – центру незалежних нафтопереробників.
Накопичення Urals біля Китаю є нетиповою ситуацією, яка привернула увагу нафтових трейдерів у всьому світі. Річ у тім, що китайські НПЗ зазвичай не купують цей сорт, який відвантажується з віддалених західних портів Росії, надаючи перевагу російській нафті зі східних терміналів через географічну близькість і високий вміст дизельних фракцій.
Однак минулими тижнями посилений контроль США за потоками російської нафти до Індії, а також санкції проти Роснафти та Лукойл змусили продавців Urals шукати нових покупців у Східній Азії.
За словами місцевих посадовців, цього місяця імпорт нафти Індією очікується на рівні 800 тис. барелів на добу, що значно менше пікового показника цього року у 2 млн барелів на добу в червні.
Наразі незрозуміло, чи вже продано партії Urals, що накопичуються біля Китаю, чи вони все ще перебувають у процесі пошуку покупців. Танкерні перевезення з західних портів Росії можуть здійснюватися без попереднього контракту, однак зростання кількості суден може свідчити про зміну торговельних потоків.
Як відомо, США запровадили санкції проти Роснефти і Лукойлу в жовтні в межах чергової спроби змусити Кремль завершити війну проти України, що різко змінило маршрути поставок російської нафти до Китаю та Індії.
Китайські “чайники” купують нафту з РФ за рекордними знижками – ЗМІ

